ERASMUS+MESLEKİ EĞİTİM AKREDİTASYONU ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ

ERASMUS+MESLEKİ EĞİTİM AKREDİTASYONU ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ

Sakarya İl Millî Eğitim Müdürlüğü Erasmus+ Akreditasyonu ile bünyesindeki kurumlarda uluslararasılaşmayı nasıl tanıtacağı, iyi bir uluslararasılaşma koordinatörü olmayı, uluslararası proje çalışmalarını nasıl organize edeceği, Erasmus+ ortaklıklarını nasıl kuracağı konularında kurumsal kapasitesini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Kurum, okul müdürleri, koordinatörler, öğretmenler ve diğer personel üyelerine yönelik olarak okullarında uluslararasılaşmayı başlatırken ve güvence altına alırken okulların ve iş birliği içinde olduğu kurumların dikkate alması ve ele alması gereken konuları şu şekilde belirlemiştir.

06.03.2024 60

  • Uluslararası Erasmus+ Programı koordinatörlüğü veya çalışma grubu kurulması, uluslararasılaşma koordinatörlüğünün çalışma konu ve alanlarının belirlenmesi,
  • Avrupa vizyonu bağlamında eğitim-öğretim ortamları oluşturmalarında kurum yönetiminin rolünün belirlenmesi, okulunuzu neden ve nasıl daha uluslararası hale getirebilirsiniz sorusunun sorulmasına dair farkındalık oluşturulması,
  • Uluslararasılaşmaya ilişkin kurum politika planlarının oluşturulması, 
  • eTwinning başta olmak üzere uluslararası paylaşım platformlarının rolü,
  • Uluslararası projeler nasıl finanse edilir ve Avrupa hibelerine nasıl başvurulur? 
  • Uluslararası proje çalışma biçimleri ve bir proje geliştirmenin en iyi yolu, 
  • Hangi proje senaryolarının kullanılabileceği ve Erasmus Planı hedeflerine yönelik faaliyet planlamaları yapılması, 
  • Küresel projelere ve/veya Avrupa projelerine katılımın desteklenmesi, 
  • Kültürel farklılıklar, kültürlerarası yeterlilikler (kültürel buzdağı dahil) ve bir proje sırasında öğrencilerin, öğretmenlerin ve tüm eğitim paydaşlarının bunları geliştirmeye nasıl teşvik edileceği, 
  • Eğitim stratejileri geliştirme süreçlerinde özellikle müfredata Avrupa ve uluslararası boyutun yerleştirilmesi ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi,

06-03-2024